Ansöknings processen

Omsorg för oss är mer än bara att tillhandahålla stöd; det är en passion för att skapa livsavgörande förändringar. Omsorgsenheten drivs av grundläggande värderingar FRIHET, RESPEKT OCH OMSORG, som inte bara vägleder vårt arbete utan utgör själva hjärtat av allt vi gör.
Sök assistans

Så här ansöker du

1. Kontakta oss

Ta kontakt med oss genom att klicka här där du kan berätta om dina behov och få svar på alla dina frågor. Tillsammans med våra erfarna jurister gör vi en noggrann bedömning av din eller ditt barns situation. Därefter tar vi nästa steg genom att hjälpa dig att förbereda och skicka in din ansökan om personlig assistans.

2. Ansökan hanteras

Vi tar hand om hela ansökningsprocessen för personlig assistans i samråd med dig. Vi sköter också kontakten med Försäkringskassan och kommunen. Om din ansökan blir nekad eller om beslutet inte är tillräckligt, bedömer vi om en överklagan bör skickas in till domstol.

3. Efter beslutet- anställa assistenter:

Efter beslutet - anställning av assistenter: När du eller ditt barn får beslutet, hjälper vi dig att säkerställa att din personliga assistans blir så bra som möjligt. Tillsammans med dig rekryterar vi de personliga assistenter som ni behöver och ser till att assistansen blir trygg och säker. Vi sköter hela rekryteringsprocessen och du får vara så lite eller så mycket involverad som du önskar. Det viktigaste för oss är att du och dina assistenter trivs bra ihop!

4. Vi är med dig

Ditt team på Omsorgsenheten kommer tillsammans med dig och dina assistenter att säkerställa att redovisning och rapportering fungerar smidigt. Vi följer noggrant alla lagar och regler för att du ska känna dig trygg. Ditt team finns alltid där som stöd i alla frågor kring din assistans.

Kontakta oss